ALGEMEEN
Welke betaalmethoden accepteert u?
Je kunt snel en veilig betalen via:
Creditcards; Visa, Mastercard, Maestro, American Express
Union Pay
Shop Pay
Apple Pay
Google Pay
iDeal
Bancontact
Paypal
Is de betaling niet gelukt? Neem contact met ons op en we helpen je verder!
Kan ik ook achteraf betalen?
Achteraf betalen is niet mogelijk bij Pet-à-Porter. We willen dat je echt iets koopt als je er het budget voor hebt. We willen niet de oorzaak zijn van geldproblemen. Je kan wel met een kredietkaart betalen en dit wordt uiteraard later van je rekening afgeschreven.
Wat kan ik doen als mijn betaling is mislukt?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de betaling voor een bestelling is mislukt. Neem contact op met ons Klantenervaringsteam door een e-mail te sturen naar [email protected] en wij helpen je verder.
Hoe wissel ik een kortingscode of cadeaubon in?
Je kunt een kortingscode of cadeaubon invoeren bij het afrekenen in het veld 'kortingscode of cadeaubon'.
Bieden jullie kortingen of promoties?
Alle kortingen/promoties worden aangekondigd via onze sociale kanalen en nieuwsbrief. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief als je dat nog niet hebt gedaan, zodat je op de hoogte blijft en exclusieve aanbiedingen van abonnees ontvangt.
Is het mogelijk om een factuur van mijn bestelling te ontvangen?
Als je een factuur wilt ontvangen, neem dan contact op met ons Customer Experience-team op [email protected] zodat we deze naar je toe kunnen sturen. Als je een artikel in de winkel hebt gekocht waarvoor je een factuur wilt ontvangen, stuur ons dan een kopie van je aankoopbewijs en het factuuradres zodat we een factuur van je aankoop kunnen maken.
Waar is je boetiek gevestigd en wat zijn je openingstijden?
Onze boetiek bevindt zich op;
Schrijnwerkersstraat 19
2000 Antwerpen, België
Maandag; gesloten
Dinsdag t/m vr; 11-18 uur
Zaterdag; 10-18 uur
Zondag (eerste van de maand); 11-17 uur
BESTELLINGEN
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Helaas beginnen we met het verwerken van je bestelling zodra deze is geplaatst. Als je een fout hebt gemaakt bij het afrekenen, kun je contact opnemen met [email protected].
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Zeker! Dit is mogelijk tijdens het afrekenen. Je kunt ervoor kiezen om een ander afleveradres op te geven dan het factuuradres. Handig als je niet thuis bent of natuurlijk om iemand een cadeautje te sturen!
Mijn bestelling is beschadigd geleverd of er is een probleem, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en oplossen.
Maak altijd foto's van;
- de buitenkant van het pakket/de doos
- de binnenkant van het pakket/de doos
- het materiaal dat het product beschermt
- het beschadigde product
en stuur deze naar ons op.
Ik denk dat mijn pakket zoek is, wat moet ik doen?
We streven er altijd naar om je de best mogelijke service te bieden. Als je pakket zoek is geraakt of je hebt het beschadigd ontvangen, neem dan contact op met de vervoerder waarmee je pakket is verzonden. Zij hebben altijd meer gedetailleerde informatie over de verblijfplaats van je pakket. Neem anders contact op met [email protected] zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Waarom kan ik een bepaald product niet bestellen vanwege mijn verzendregio?
Helaas kunnen sommige artikelen niet naar elke regio worden verzonden; dit betreft voornamelijk bederfelijke waren zoals voedsel en traktaties. Raadpleeg het gedeelte "Beperkingen voor verzending" op onze pagina Beleid voor verzending voor meer informatie.
Ik heb mijn bestelling niet op tijd opgehaald bij de pakketdienst, wat moet ik doen?
Als je je bestelling niet op tijd hebt kunnen ophalen bij de pakketwinkel (waar deze is gebracht na een mislukte bezorgpoging), wordt je bestelling naar ons teruggestuurd.
Neem contact met ons op om de verzending van je pakket te herschikken. De klant is verantwoordelijk voor alle originele, retour- of herbezorgingskosten.
Pet-à-Porter is niet verantwoordelijk voor het niet of vertraagd leveren om redenen buiten onze redelijke controle.
VERZENDING
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van het land waarnaar het pakket moet worden verzonden. Bij het afrekenen krijg je een nauwkeurige prijs van de verzendkosten zodra je je verzendadres hebt ingevuld.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, nadat je bestelling is verzonden ontvang je een e-mail met een track & trace code. Via deze track & trace kun je je bestelling volgen.
Binnen welke termijn wordt mijn bestelling verzonden?
We streven ernaar om alles binnen 24 uur te verzenden (behalve in het weekend en op feestdagen) na ontvangst van je bestelling. Als je gepersonaliseerde artikelen hebt besteld, zoals ID-tags die gegraveerd moeten worden of een Vegan Leather Halsband gepersonaliseerd met een initiaal, kan het tot 24-48 uur duren voordat je bestelling wordt verzonden.
Binnen welke termijn wordt mijn bestelling geleverd?
Hoe lang de verzending duurt, hangt af van waar je je bevindt. Als je in België woont, duurt de verzending meestal 2-3 dagen. Voor Nederland en Luxemburg duurt het meestal 3-4 dagen. Voor de rest van de EU duurt het meestal 5-8 dagen.
Houd de trackinglink die je per e-mail hebt ontvangen in de gaten voor een schatting. Je kunt ook altijd contact opnemen met de vervoerder voor meer informatie.
Verzend je internationaal?
Ja, we verzenden wereldwijd. Is het land van bestemming niet beschikbaar voor verzending? Stuur ons dan een e-mail op [email protected] en we zullen zien wat we voor je kunnen doen!
Moet ik invoerrechten en belastingen betalen voor internationale bestellingen?
Wij zijn gevestigd in België, Europa. Daarom kunnen bestellingen die buiten de EU worden verzonden onderworpen zijn aan invoerrechten en belastingen, die worden geheven zodra het pakket je land bereikt. Het douanebeleid verschilt van land tot land, dus je moet contact opnemen met je plaatselijke douanekantoor voor meer informatie.
RETOURZENDINGEN & OMRUILINGEN
Hoe retourneer ik?
We hanteren een 14-dagen retourbeleid, wat betekent dat je na ontvangst van je artikel 14 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen. Let op: we doen niet aan cash-back restituties. Alle retouren worden terugbetaald in de vorm van een tegoedbon met winkeltegoed.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet je artikel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen, ongedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook de kassabon of het aankoopbewijs nodig. Retouren die niet aan ons beleid voldoen, worden naar je teruggestuurd en worden niet geruild voor een tegoedbon.
Houd er rekening mee dat gepersonaliseerde artikelen niet kunnen worden geretourneerd, zoals onze hondenetiketten en onze veganistische leren halsbanden met de initialen van uw hond. U kunt uw veganistische leren halsband wel ruilen voor een halsband in een andere maat, maar in dezelfde kleur als de halsband die u oorspronkelijk had besteld.
Om een retourzending te starten, kun je contact met ons opnemen via [email protected]. Vermeld je bestelgegevens en foto's van de ongeopende goederen. Als je retourzending wordt geaccepteerd, sturen we je meteen een e-mail met instructies waar je het pakket naartoe moet sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder eerst een retour aan te vragen, worden niet geaccepteerd.
* Retourzendingen zijn voor rekening en risico van de klant.
Je kunt altijd contact met ons opnemen voor vragen over retourzendingen op [email protected].
Hoe kan ik mijn product ruilen?
De snelste manier is om het artikel dat je hebt naar ons terug te sturen (online bestellingen), en zodra de retourzending is geaccepteerd, ruilen we je artikel intern om in ons systeem en sturen we het op onze kosten naar je terug.
Aankopen in de winkel worden onmiddellijk omgeruild.
Zijn er artikelen die niet geretourneerd kunnen worden?
Bepaalde soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals bederfelijke waren (zoals etenswaren, traktaties), aangepaste producten (zoals speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen) en persoonlijke verzorgingsproducten (zoals verzorgingsproducten). Neem contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt over je specifieke artikel.
Helaas kunnen we geen retourzendingen accepteren op uitverkoopartikelen of cadeaubonnen.
Hoe lang heb ik de tijd om mijn artikel te retourneren/ruilen?
We hanteren een 14-dagen retourbeleid, wat betekent dat je 14 dagen na levering van je bestelling de tijd hebt om een retour aan te vragen. Voor aankopen in de winkel geldt een retourbeleid van 14 dagen vanaf de dag van aankoop.
Let op: we doen niet aan geld-terugbetalingen. Alle retourzendingen worden terugbetaald in de vorm van een tegoedbon met winkeltegoed.
Zijn er kosten verbonden aan retourzendingen?
De verzendkosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant. We accepteren geen verantwoordelijkheid voor je pakket totdat het is afgeleverd bij ons magazijn en raden je daarom aan een betrouwbare vervoerder te gebruiken die je een trackingnummer en verzekering geeft.
Als je een artikel ruilt, betalen wij de verzendkosten om het artikel opnieuw naar je te verzenden.
Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?
We brengen je op de hoogte zodra we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, en laten je weten of de retourzending is goedgekeurd of niet. Als het is goedgekeurd, ontvang je een tegoedbon die je op een later moment in onze winkel of online op onze webshop kunt besteden (geen vervaldatum). Let op: we doen niet aan cash-back refunds.
Retourzendingen in de winkel worden direct verwerkt.
Kun je niet vinden wat je zoekt?
Stuur ons een e-mail om ons te vertellen wat er aan de hand is en iemand van onze Klantenservice zal zo snel mogelijk contact met je opnemen. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden (als je dat hebt).
Stuur een e-mail naar [email protected]
Onze klantenservice is ook bereikbaar van dinsdag tot en met vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur (behalve in het weekend en op EU-feestdagen).